Põnev on õppida neilt, kellel on õnnestunud tuua oma teenus kliendile lähedale. Meie märtsikuisel kohvihommikul Orangerie’s jagas oma kogemust Inbanki tegevujuht Priit Põldoja.
Vestluses Rethinki kaasasutaja Jana Kukega rääkis Priit Põldoja, kuidas toimub teenuste arendus Inbankis, kui innovatsioonile keskendunud ettevõttes. Mida saime teada ja mida tasub nende kogemusest õppida?
→ Inbank on finantsteenuseid pakkuv tehnoloogia ettevõte, kus on oluline omada tehnoloogiat. Seda ei saa sisse osta. Sama põhimõtet võib laiendada igale tehnoloogiaettevõttele.
→ Eristumine peaks olema oluline alus iga ettevõtte strateegiale. Inbank teeb seda finantsteenuste välja viimisel pangast ning sidudes finantsteenuse “päris” tootega.
Inbanki nägemus on, et finantseerimine peab olema kliendile lähedal ehk seal kus klient toodet tarbib. Näiteks päikesepaneele või autot soetades on kliendile ostuprotsess katkematu ning finantseerimisteenuse tarbimine üks samm selles protsessis.
→ Kontrastiks eelnevale saime teada põneva fakti, et 90ndatel pandi panga esindaja füüsiliselt auto esindustesse finantsteenust pakkuma.
→ Enamus Inbanki teenuse arendusest on protsessi innovatsioon. Eesmärgiks on pakkuda parimat ehk mugavaimat teenust turul.
Kui küsisime, mis iseloomustab parimat teenust siis vastus on lihtne – klient ei peaks pingutama. Priit tõdes ka, et kõik mis neil ei ole automatiseeritud on põhjusega, näiteks riskitaseme või muu teadliku valiku tõttu.
→ Kust tuleb innovatsioon? Priit tõi välja, et teenuse innovatsioon algab alati turult. See ei sünni teenuse- või tehnoloogiatiimi isoleeritud ideena.
→ Vestluse käigus saime kinnitust, et kõik mis on võimalik digitaliseerida on võimalik ka automatiseerida.
→ Suurepärase ambitsiooni kõrval on vahel vaja hoida jalgu maapeal. On tulnud ette olukordi, kus suurepärane idee ei ole finantsiliselt õigustatud.
→ Innovaatiliste plaanide kõrval tasub lisaks meeles pidada, et ettevõtte edu tuleb ikka mõõta müügitulemuste järgi.
→ Rääkisime ka tulevast organisatsioonimudeli muutusest Inbankis, mis toetab teenuse kliendile veelgi lähemale toomist. Lisaks on ettevõtte kasvamisel ja uutele turgudele laienemisel üha keerulisem erinevate partneritega suhtlust hallata.
Seetõttu on nad otsustanud liikuda ‘domain based’ organisatsiooni mudelile, mis toob vastutust kandva rolli kliendi või partneri teenindamisele lähemal. Samas võimaldab see säilitada kompetentside arenemise tänu kompetentsi spetsiifilistele juhtidele. Küsisime ka, mida silmas pidada sellises muutuses.
Priit rääkis, et on oluline, et õigel hetkel on kindlad rollid valmis osa kontrollist lahti laskma. Ning et teatud hulk ebamäärasust on alati normaalne.
→ Olulise õppimiskohana tõi Priit välja, et turgudele laienedes tasub teatud rollid jätta keskselt juhituks.
→ Jana Kukk küsis lõpetuseks, mida teeks Priit kui ta peaks muutma vanamoelist ettevõtet. Priidu selge sõnum on, et muutus algab ettevõtte kultuurist.
Täname kõiki kes tulid kuulama! Kohtume järgmistel kohvihommikutel.