Teenusedisaini töötuba
Väljakutse:
Omniva peamiseks väljakutseks oli soov kohandada igapäeva – ning arendustegevused kliendikesksemaks. Ülesandeks oli koolitada välja majasisesed teenusedisainerid, kes võtaksid kasutusele ning edendaksit teenusedisaini pikemas perspektiivis.
Lahendus:
Rethink lõi nende eesmärkide saavutamiseks 8-nädalase intensiivse programmi. Projekt kombineeris klassiruumis toimuvaid õppetunde iseseisva töö ning juhendamisega, et tagada ühised teadmised, tehnilised oskused ja vajalik suhtumine, et rakendada õpitut praktikas.
Teekond algas sissejuhatava koosolekuga, peale mida kandideerimine oli avatud kõigile töötajatele. Vastuvõetud osalejad moodustasid meeskonnad vastavalt oma teemaeelistusele. Igale grupile oli määratud personaalne mentor, kellega koos töötati elulise ärijuhtumi lahendamise kallal.
Neljast etapist koosnev programm andis osalejatele põhjaliku arusaama teenuste innovatsiooni protsessist. Läbi praktiliste tegevuste nagu kliendiintervjuude läbiviimise, ideede loomise, prototüüpimise, testimise ja valideerimise, omandati oskused rakendada teenusedisaini igapäevatöös.
Programmi ülesehitamisel võeti arvesse sektori eripärasid ning piiranguid kui ka Omniva unikaalseid väärtusi, juhtimispõhimõtteid ja teenindusstandardeid.
Tulemused:
- Osalejad said vajalikud vahendid teenuste arendamiseks ja parandamiseks, kasutades kliendikeskset raamistikku.
- Kõik osalejad said sertifikaadi teenusedisaini praktiseerimise eest
- Ligipääs digitaalsele teenusedisaini tööriistakomplektile, mida saab uuesti kasutada tulevastes projektides.
- Umbes poolte programmi vältel välja töötatud lahendustega jätkati tööd ning esimesed lahendused avaldati juba paar kuud peale programmi lõppu
- Programm tõi endaga veel kaasa teenusedisainerite võrgustiku ja majasisese mentorluse.
Osaleja: „Eriti hindasin intervjuude juhendit, eksperimente ja isiksusmaatriksit. Need aitasid paremini mõista, millised on kliendi valupunktid ja millist probleemi esimesena lahendama asuda.“
Numbrid:
- 4 õppemoodulit
- 6 õppesessiooni kahe kuu jooksul
- 75% programmist koosnes praktilistest ülesannetest ning elulistest ärijuhtumitest
- 25 osalejat ning 5 tiimi
- 30 läbi viidud kliendiintervjuud
- 5 välja töötatud prototüüpi
1 aasta jooksul on 2 rühma läbinud programmi.
Omniva
Omniva is an international post and logistics company based in Tallinn, Estonia.