Väljakutse
IWS oli edukalt saavutanud valdkonna juhtpositsiooni oma koduturul – Eestis. Seetõttu oli nende järgmine fookus suunatud ekspordile Euroopa Liitu. Piiratud müügimeeskonna ressurssidega oli neil vaja luua turundusstrateegia ja -plaan, mis toetaks nende müügitiimi jõupingutusi võõramatel turgudel ning aitaks leida uusi kontakte digitaalse kohaloleku tulemusel. Samuti soovisid nad uuendada oma väärtuspakkumise sõnastust, mis positsioneeriks neid innovaatoritena potentsiaalsete ekspordiklientide jaoks.
Lahendus
Uute müügikontaktide leidmise toetamiseks kümnes valitud Euroopa Liidu riigis panime kokku IWSi turunduse käsiraamatu ehk Playbooki. See dokument koosneb turundusstrateegiast, põhimõtetest ja kolmeaastasest tegevuskavast. Käsiraamatu loomine toimus kahes etapis – praeguse olukorra kaardistamine ja tulevaste põhimõtete kirjeldamine. Kaardistuse käigus viisime läbi intervjuud klientidega viiest riigist, kaardistasime kliente ja konkurente meeskonnatöötubades, analüüsisime konkurentide positsioneeringuid ja turundustegevusi ning IWSi enda kaubamärki. Lisaks viisime läbi UX/UI auditi IWSi veebilehele ja põhjaliku SEO-uuringu. Uuringufaas oli oluliseks sisendiks Playbooki loomisel.
Tulemused
Turunduse Playbook koondab ettevõtte turundustegevuste põhimõtted ja mõõdetavad eesmärgid. Samuti toimib see dokumendina, mis aitab uutel meeskonnaliikmetel või agentuuridel mõista, kuidas turundustegevusi ellu viia. Selgete turunduspõhimõtetega säästa IWS aega ja hoiab ühtset käekirja. Playbooki panime kirja uue väärtuspakkumise, mis keskendub IWS-i peamisele tootele. Lisaks määratlesime ekspordikliendi persoona ja klienditeekonna, panime paika turunduskanalid ja sisustrateegia, lõime näidise messi turunduseplaanist ja kirjeldasime digiturunduse põhimõtted. Panime paika ka veebilehe eesmärgid ning pakkusime välja veebile uuendatud struktuuri, mille eesmärgiks on suunata külastaja klienditeekonnal õige infoni, kasvatada usaldust ja omada mõõdetavaid eesmärke.
Numbrid
- Intervjuud klientidega 5 riigist
- SEO märksõnauuring 9 keeles
- 3 aasta turundusplaan
“Koostöö Rethinkiga oli konstruktiivsete vestluste, meeldiva õhkkonna ja üldise sujuva koostöö kogemus.”
Margus Aiaots
Ekspordimüügi juht, IWS