Väljakutse
Evocon, OEE tarkvara ettevõte, soovis laiendada oma rahvusvahelist haaret. Nende tootel oli märkimisväärne potentsiaal, mis väljendus väga madalas lahkuvate klientide määras – 5%. Ettevõtte juhtkond oli seadnud omale ambitsioonikad kasvueesmärgid.
Eesmärkide saavutamiseks oli vajalik välja töötada ka turundusstrateegia ja tegevusplaan. Kuna ettevõte plaanis luua ka oma turundustiimi oli vaja neil mõista täpsemaid rolle, kuhu inimesi tulevikus värbama asuda.
Lahendus
Uute rahvusvaheliste müügikontaktide leidmiseks ja ettevõtte eesmärkide saavutamiseks koostasime Evoconi turunduse Playbooki ehk põhimõtted ja ühe aastase tegevuskava.
Lisaks oli vajalik luua visualiseeritud digitaalne töölaud, mis aitab jälgida tulemusi – veebikülasutsed, offline müügikontaktid ja reklaamikulude tootlus.
Playbooki loomine toimus kahes etapis: hetkeolukorra kaardistamine ja põhimõtete ning tegevuskava loomine.
Hetkelolukorra kaardistus sisaldas:
- Turundustegevustega seotud sidusrühmade kaardistamine.
- Intervjuud 5 rahvusvahelise kliendiga perspektiivide mõistmiseks.
- Tntervjuud Evoconi tiimiliikmetega, et võtta arvesse ettevõtte tegevusi ja sektori eripärasid.
- Persoonade kirjeldamine, nii kliendid ja edasimüüjad.
- Workshopid Evoconi tiimiga konkurentide kaardistamiseks.
- Konkurentide analüüs.
- Väärtuspakkumise analüüs.
- Põhjalik SEO uuring.
Uuringu etapi tulemused oli sisendiks turunduse Playbooki loomisel.
Tulemus
Playbook on kogumik põhimõtteid kogu ettevõtte turundustegevuste elluviimiseks. Oluliseks osaks on ka mõõdetavate eesmärgite määramine.
See on väärtuslik materjal uute meeskonnaliikmete või agentuuride kaasamisel ja juhendamisel. Ühiste põhimõtetega turundustegevusi elluviies on võimalik ettevõttel ellu viia mõttestatud ja mõõdetavaid tegevusi.
Playbook koosneb järgmistest elementidest:
- Persoona kirjeldus, väärtuspakkumine ja põhisõnumid, mis toetavad klienditeekonda.
- Turunduskanalite valik ja sisustrateegia, mis aitavad sõnumitel efektiivselt levida.
- Visuaalne digitaalne töölaud tulemuste jälgimiseks nii juhatusele kui tiimiliikmetele
- Ühe aasta turundusplaan, sh ROAS mudel reklaamikulutuste väärtuse hindamiseks.
- Soovitused turundustiimi struktuuri loomiseks.
Andmed
- 2 töötuba koos Evoconi meeskonnaga.
- 6 intervjuud meeskonnaliikmetega.
- Lihtne ja visuaalne digitaalne töölaud tulemuste jälgimiseks.
- Ühe aasta turundusplaan
- 2 turundustiimi liikme profiili kirjeldus.
“Nad võtsid projekti täielikult enda juhtida, toimetasid justkui meie tiimiliikmed ja tegid meiega tihedat koostööd. Nende professionaalsus ja alatine kättesaadavus küsimuste korral, tagasiside ja neilt saadud sisend tegid koostööd veelgi paremaks.”
Aigar Koov
Tegevjuht